31 ianuarie 2015

Barcelona-vizita fulger

Atatea s-au scris despre Barcelona incat nici nu stiu ce as mai putea adauga pentru a scrie un review mai complex decat cei care au facut-o deja...
Nu stiu de ce, dar nu am fost niciodata atrasa de Spania desi am terminat liceu cu profil bilingv spaniola si limba spaniola am invatat-o cu mare drag si cu o mare pasiune, nu m-a atras niciodata sa merg in Spania... Prima oara am mers anul trecut, in iulie, in Mallorca... Pentru a doua oara am ajuns in Spania si anume in Barcelona. Nu pentru ca as fi optat eu pentru vreo excursie acolo ci pentru ca asa era itinerariul croazierei.
Am avut destul de putin timp la dispozitie. Vasul a ancorat cu o ora intarziere (din cauza furtunii pe mare cu o noapte inainte), trebuia sa ajungem in port la ora 13:00 dar am ajuns la ora 14:00... norocul nostru e ca au prelungit ancorarea cu o ora si am plecat din port la ora 19:00 in loc de ora 18:00... deci, aproximativ 4 ore in Barcelona...
Fiind intr-un oras imens, am optat pentru o excursie optionala cumparata pe vas... Nu as recomanda... a fost prima si ultima oara... pe langa faptul ca a costat enorm de mult, nu am avut priortate asa cum se zice si am iesit printre ultimii, organizarea fiind una care a lasat de dorit... dar sa revin la Barcelona...
Localizarea Barcelonei: pe coasta Marii Mediterane, la 160 km sud de Pirinei
Populatia: 1,6 mil. locuitori (aprox. 3 mil. intreaga zona metropolitana)
Moneda: Euro
Barcelona este capitala Cataloniei, o comunitate autonoma in nord-estul Spaniei. Este de asemenea al doilea oras ca marime al Spaniei, dupa Madrid. Deci, in Barcelona se vorbeste limba catalana, nu spaniola.
Clima: mediteraneana (si era chiar cald si placut in luna decembrie)

Barcelona este unul dintre cele mai vizitate orase ale Europei, iar motivele pentru care oamenii vin aici sunt multe. Operele lui Gaudi sunt cele mai vizitate din Barcelona si astfel se spune ca oraşul l-a crescut pe marele arhitect Antoni Gaudí. Apoi, invers, el a făcut mare Barcelona.
Noi am inceput turul cu vizitarea parcului Montjuic. Parcul Montjuic este in varful unui mic munte de la marginea orasului iar Montjuic este de fapt numele dealului unde se afla acest parc. Pozitionarea unica a parcului Montjuic asigura o panorama incredibil de frumoasa asupra orasului. Pozele vorbesc de la sine.


Dupa aceea am vizitat Poble Espanyol. Este un muzeu un aer liber, situat pe dealul Montjuic. Acest muzeu contine peste 120 de edificii, reproduceri in marime naturala a edificiilor tipic spaniole. Poble Espanyol inseamna de fapt satul spaniol in traducere.
Este conceput ca un sat adevarat: inconjurat de ziduri de protectie, cu o poarta masiva, multe pietre stadute inguste si intortochiate, balcoan (pline cu flori si chiar cu porumbei). Fiecare parte este dedicata unei regiuni a Spaniei, ilustrand trasaturile principale ale arhitecturii locale. Inauntru exista cafenele, ateliere de artizanat si mestesuguri traditionale, magazine de suveniruri, restaurante si chiar mi-as fi dorit sa fi avut destul timp pentru a savura o cafea deoarece vremea era superba iar locul imi inspira un aer deosebit...









Timpul se scurgea din pacate mult prea repede si a trebuit sa il continuam, dupa ce am coborat dealul am trecut pe langa Arenas de Barcelona.
Arenas de Barcelona este o fosta arena unde se organizau coride, este situata la mai puţin de 5 minute de mers pe jos de Plaça Espanya. Aerna este construita in stil maur si initial a fost utilizata pentru coride. Pe langa luptele cu tauri, arena a functionat de asemenea, drept gazda pentru o serie de concerte importante pentru orasul catalan.

Dupa aceea am ajuns la Casa Batlló o alta capodopera a lui Gaudi care face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO. Depinde foarte mult de gustuk fiecaruia, dar mie una mi-a placut foarte mult arhitectura si iubesc stilul lui Gaudi. Pentru faţadă, Gaudi a folosit piatră de Montjuïc si a decorat casa cu motive florale si vegetale.



Am ajuns in sfarsit unde imi doream eu foarte mult sa ajungem si anume la Sagrada Familia... a fost ceva oau, de nedescris in cuvinte... desi este neterminata si acele macarale si schele ma „deranjau” vizual, Sagrada Familia este o constructie care nu poate fi echivalata de nici o alta.
Este o catedrala impunatoare, iar Gaudi a lucrat aproximativ 40 de ani la acest edificiu, ultimii sai 15 ani din viata fiindu-i dedicati in exclusivitate. Catedrala are 18 turnuri, fiecare reprezentand ceva: pe cei 12 apostoli, cei 4 evanghelisti, Sfanta Fecioara Maria, iar pe turnul central (cel mai inalt) pe Isus Hristos cu o cruce uriasa.



Dupa ce am admirat Sagrada Familia am vizitat o alta catedrala, in stil gotic si anume La Seu. aceasta catedrala este situata in centrul Barri Gotic din inima orasului. Daca denumirea va suna cunoscuta este pentru ca si catedrala din Palma de Mallorca poarta aceeasi denumire.



Per total a fost o excursie frumoasa, dar mult prea scurta... mi-as dori sa revin in Barcelona si sa am cel putin 3 zile la dispozitie pentru a avea timp destul sa vizitez in „liniste” toate obiectivele turistice, pentru ca acest oras este plin de atractii turistice.


30 ianuarie 2015

Casablanca - orasul contrastelor

Casablanca... Africa... sună ceva oau, ceva de vis... şi ca să fiu sinceră un punct important în alegerea croazierei a fost că se vizita Casablanca...

Dar... există un mare dar... am rămas dezamăgită...

O să încep cu începutul şi anume ca toată lumea care auzea că vreau să merg singură să vizitez Casablanca îmi spunea că sunt nebună şi că două femei pe străzile din Casablanca vor avea de suferit că este extrem de periculos... Mie nu mi-a fost frică şi decât să plătesc 70 euro cât costă turul oraşului luat de la agenţia de turism de pe vas am zis că pot merge şi singură...

Mi-am luat inima în dinţi după ce toţi angajaţii şi turiştii de pe vas m-au speriat şi la ora 8 dimineaţa după ce vasul a ancorat am ieşit şi am păşit într-o mizerie de nedescris... În port mirosea groaznic, era o mizerie pfffff... Am avut ceva de mers până am ieşit din port şi am găsit indicatoarele pentru a merge spre moscheea lui Hasan al II-lea.

Bineînţeles că toţi şoferii de taxi trăgeau de noi, nici măcar nu i-am băgat în seamă. Eram pregătită şi aveam în geantă un fular mare, în cazul în care mi se părea ceva dubios sau extrem de periculos să îmi pun fularul pe cap să arăt măcar puţin ca femeile din Casablanca. Vă spun că nu a fost nevoie, că am mers liniştită pe străzi, nu s-a luat nimeni după mine, nu mi-a zis nimeni nimic, nu am avut nici o problemă, nu m-am simţit urmărită şi chiar m-am simţit în siguranţă...

Desigur, poate vara, când este extrem de cald şi noi, europenii suntem obişnuiţi să mergem în pantaloni scurţi, sau doamnele/domnişoarele poartă fustiţe scurte şi rochiţe şi mai scurte, poate doar atunci bărbaţii să „atace” verbal sau să se ţină după domnişoare...

În drumul meu spre moscheea lui Hasan am găsit celebra cafenea Rick’s.



Rick’s Café din Casablanca este restaurant, bar și cafenea. S-a deschis în martie 2004, iar locul a fost conceput pentru a recrea barul făcut celebru de Humphrey Bogart și Ingrid Bergman în filmul clasic Casablanca. Deci este practic o reproducere...

Amplasat într-un vechi conac, restaurantul-bar are un pian plin cu cu detalii arhitecturale și decorative care amintesc de film; arcade curbate, un bar sculptat, balcoane, balustrade precum.


Restaurantul este deschis pentru prânz de la ora 12:00 până la 15; pentru cină de la 18:30 până la 1 am. Rick’s Cafe este deschis 7 zile pe săptămână, inclusiv luna Ramadan și de sărbători. Din păcate, noi am ajuns în jurul orei 10:00 şi nu am reuşit să intrăm, restaurantul fiind închis...


După multe fotografii pe care le-am făcut în fata cafenelei, am pornit la drum pe jos spre Moscheea lui Hasan.

Marea Moschee Hassan II este cea mai mare moschee din Africa și se alfă chiar pe malul Atlanticului. A fost terminată în anul 1993, după eforturi financiare imense şi după o uriaşă munca artistică. Din câte am putut vedea, încă existau schele pe moschee şi încă se restaurează. Mozaicul are acum o culoare deosebită după restaurare.



Este cea de a doua moschee ca mărime din lume, după cea aflată în oraşul Mecca. Masiv Moscheea Hassan ÎI poate găzdui până la 120.000 credincioşi: 20.000 în interior, 100.000 în curte. Minaretul are 689 de metri şi se mândreşte cu un fascicul laser (verde) în partea de sus, arătând drumul spre Mecca.


Nu am intrat în moschee deoarece am vizitat multe moschei până acum şi preţul de 120 DHS (aproximativ 20 dolari euro) mi s-a părut destul de mult.

Lucrul care impresionează cel mai mult la Moscheea regelui Hassan ÎI este forma şi poziţia acesteia. Moscheea este ridicată pe o platformă plasată pe apele Oceanului Atlantic.

După ce am contemplat aceasta construcţie superbă ne-am întâlnit şi cu alţi turişti de pe vas şi am decis să ne alăturăm lor şi am mers spre Old Medina, un cartier extrem de sărac, poate cel mai sărac din Casablanca.

În partea de nord al oraşului Casablanca se găseşte oraşul vechi, care este înconjurat de ziduri. Practic este un cartier extrem de sărac dar unde m-am simţit în siguranţă.

Centrul vechi reprezintă în ziua de astăzi ce a mai rămas dintr-o zonă islamică, ce nu mai există în mare parte din 1755, când Marocul a fost devastat de un cutremur.


Având foarte mult timp la dispoziţie în Casablanca şi neavând multe obiective turistice pe care să le putem vizita sau descoperi, ne-am lăsat „pierduţi” printre străduţe.

Un alt lucru de menţionat este traficul din Casablanca: este teribil şi se traversează extrem de aiurea... niciodată nu am mai traversat prin mijlocul străzii, uitându-mă când în dreapta când în stânga dacă vin maşini sau nu dar altă posibilitate nu prea am avut pentru că sunt foarte puţine treceri de pietoni, de semafoare nici nu mai vorbesc iar dacă există semafoare se pare că marocanii nu prea disting culorile, pentru că nu conta că este roşu sau verde, maşinile treceau în continuare.

Am mai trecut pe lângă Chambre De Commerce Et D'industrie Francaise Casa, sau Camera de Comerţ şi Industrie, o clădire foarte frumoasă...


Un alt loc care mie mi-a fost de mare ajutor a fost gara din Casablanca... o construcţie nouă, curata plus că aveau internet gratuit...

Per total pot spune că primul contact cu Africa nu a fost unul chiar plăcut, Casablanca suna frumos doar din cauza numelui şi a filmului celebru... dar mirosurile şi mizeria din Casablanca nu m-ar face să mă reîntorc în acest oraş.






26 ianuarie 2015

Boccadasse - un loc mirific

Boccadasse este un sat de pescari ce aparţine de orașul italian Genova. Acesta se afla în partea estică a oraşului Genova, la poalele Via Aurora, o stradă îngustă tipică din Liguria.





Originea numelui este incertă, una dintre cele mai plauzibile ipoteze este că numele vine de la forma golfului în care Boccadasse se află, astfel, numele ar trebui să fie prescurtarea pe care genovezii o fac atunci când se referă la gura măgarului bócca d'âze. O altă teorie este că numele provine de la raul care trecea prin sat, Asse.





Satul Boccadasse atrage turiștii. Acesta se afla într-un golf îngust, în partea de est a Capului Santa Chiara cu un castel (o clădire nouă în stilul unui castel medieval), pe latura de vest roci, și în mijloc o plajă mică unde se afla ambarcațiuni de mici dimensiuni ale localnicilor.

Este un loc superb, care pe mine m-a fascinat. Înainte de a pleca în vacanţa am căutat foarte multe informaţii despre Genova şi întâmplător am descoperit poze cu acest loc încântător. Mi-am spus că trebuie să ajung să pozez acest loc minunat... zis şi făcut.

De ajuns din Genova până în Boccadasse nu a fost greu deloc... deşi trebuie schimbare 2 autobuze... locul este unul care nu prea îl pot descrie în cuvinte... şi cum se spune că o poză face cât o mie de cuvinte, vă las să priviţi pozele şi să vă doriţi şi dvs să ajungeţi acolo.

24 ianuarie 2015

Genova - frumos, dar nu as mai reveni

Am ales să vizitez oraşul Genova nu pentru că mi-aş fi dorit în mod special, ci pentru că era locul de îmbarcare pentru croazieră. 
Am ajuns la aeroport (unul mic şi urât pot spune), am aşteptat bagajele şi am luat autobuzul VOLABUS care ne-a dus în centrul oraşului. Autobuzul costa 6 euro de persoană, poate fi achiziţionat şi de la automatul din faţa aeroportului, de la ghişeul de informaţii din aeroport sau direct de la şofer.



Autobuzul ne-a lăsat în Piaza Aquaverde, unde se afla şi un monument dedicat lui Cristofor Columb deoarece Genova este locul unde s-a născut acesta-cel puţin după spusele mai multor autorităţi. În acelaşi timp, Calvi (Corsica), Porto-Santo (Galicia), San Antonio (Ibiza), Cuba (Portugalia), Chios (Grecia) etc. Pretind să fie locul de naştere a lui Cristofor Columb.



Cu toate acestea, (aproape) toate autoritățile sunt de acord că Columb si- a petrecut tinerețea în Genova. În 1893, Néstor Ponce de Leon enumerase deja șapte memoriale a lui Columb.
 Am ales să coborâm în Piazza Aquaverde, deoarece hotelul pe care l-am ales este se afla pe via Balbi deci extrem de aproape de această piaţă.
 După ce ne-am cazat, cu harta în mână (pe care am luat-o gratuit din aeroport) ne-am decis să vizităm Boccadasse, apoi Genova.

Autobuzele publice în Genova sunt foarte bine puse la punct şi pe oricine am întrebat au putut să îmi explice în limba engleză ce autobuz trebuie să iau, unde să mă dau jos, etc. Despre preţuri la autobuze nu vă pot da informaţii deoarece noi am avut biletul de la VolaBus, care în afară de transferul de la aeroport până în centru mai avea inclus 60 min pe orice mijloc de transport în Genova.

Sincer, mie una nu mi-a plăcut deloc acest oraş. Arhitectura pot spune că este frumoasă, dar nu deosebită. Oraşul este construit pe deal şi de când l-am văzut nu mi-a inspirat nimic în mod deosebit. În zona portului sunt foarte mulţi negri, care vând tot felul de obiecte (desigur, fake-uri), începând de la genţi până la portmonee, curele, etc.
Tot în zona portului, vis a vis de acvariu sunt numai magazine chinezeşti. Am rămas surprinsă...


În port se afla o corabie, The Neptune. Dacă e să căutaţi pe internet, veţi găsi 10 variante diferite despre această corabie. Se spune că este o replică perfectă a unui galion spaniol din secolul 17 şi a fost folosită în filmul a lui Roman Polanski intitulat Piraţii ca apoi să fie ancorată în Genova unde se află astăzi, ca atracție pentru turişti.


Portul Vechi este împărţit în cinci zone. Cel mai de interes pentru turişti este "Marina Porto Antico". Aici veţi regăsi 280 de dane pentru acostarea navelor, iahturi care fac croaziere în Marea Mediterană, restaurante elegante, cafenele şi magazine.

Intrarea în portul unde ancorează navele de croazieră se afla la o distanţă destul de mare de aşa zisul port vechi.

Genova Piazza Principe railway station sau gara din Genova e foarte frumoasă, o clădire istorică şi impunătoare, cum mi se pare normal să fie orice gară, deşi din păcate puţine sunt aşa.


Spre Via Garibaldi exista o piaţă cu produse tradiţionale iar în apropiere se afla Palatul Ducale. Via Garibladi este o stradă fără magazine, fără restaurante (sau mă rog, foarte puţine, aproape inexistente). E plină cu palate, practic la fiecare număr e un palat (Palazzo Rosso, Palazzo Spinola, Palazzo Tursietc).
Pe via Balbi se afla Universita degli studi di Genova sau mai bine spus Facultatea din Genova. Clădirea este una extrem de frumoasă şi dacă aveţi şansa să mergeţi în cursul săptămânii puteţi vedea cum arată o sală de curs. Universitatea din Genova este una dintre cele mai mari universităţi din Italia, fiind fondată în 1481. Ea are în prezent aproximativ 40.000 de studenți, 1.800 de cadre didactice și de cercetare și aproximativ 1580 de personal administrativ.




Universitatea, situată pe Via Balbi, 5, a fost proiectată de arhitectul Bartolomeo Bianco și construită în 1640.








La acvariul din Genova nu am intrat să îl vizitez pentru că l-am văzut pe cel din Antalya şi nu mai avea rost aşa că nu mă pot pronunţa; l-am văzut doar pe dinafară.

Lângă acvariu se afla o construcţie mai modernă, cu o formă ciudată şi din câte am văzut este patinoar iarna. Suuuper...


Tot în portul vechi se afla Eataly Genova, un fel de market cu produse bio, extrem de scumpe dar au şi un micuţ restaurant cu preţuri decente, unde am băut o cafea extrem de bună. De asemenea, este o panoramă superbă asupra portului din acest loc şi călătoria cu liftul este una deosebită.

Recomand să intraţi în magazinele tradiţionale dacă doriţi să încercaţi mâncare mai deosebită, cumpăraţi câteva felii de prosciutto. Prosciutto crudo feliat este servit în Italia ca antipasto, rulat în jurul câtorva grissini. De asemenea, trebuie să încercaţi Focaccia, care este populară în Italia și, de obicei asezonată cu ulei de măsline, sare, uneori ierburi, și poate uneori fi acoperită cu ceapă, brânză şi carne. Este un fel de pâine italienească...

Despre Genova nu prea aş mai avea ce scrie, dar în viitor nu mi-aş dori să revin decât dacă sunt nevoită să plec într-o croazieră din acest oraş.

20 ianuarie 2015

Croaziera MSC Fantasia-o experienta de neuitat

De mult îmi doream să plec într-o croazieră dar aveam impresia că doar bogătaşii îşi pot permite un asemenea lux, ceea ce este eronat. Am găsit o ofertă 1 plus 1 gratis cu vasul MSC Fantasia. Itinerarul era unul deosebit. Plecare din Genova, apoi am oprit în Barcelona, Casablanca, Funchal, Tenerife, Malaga, Civitavechia şi înapoi în Genova. Pe mare am avut 3 zile pline în care ne-am bucurat din plin de facilităţile oferite de acest vas magnific.


 Nu ştiam prea multe despre ce înseamnă o croazieră şi am început să caut pe toate site-urile şi forumurile posibile.
Am preferat să ajungem în Genova cu avionul, cu escală la Roma decât să mergem la Milano sau Pisa şi apoi să luăm trenul către Genova. A fost ceva mai scump dar mai comod. Am plecat cu o zi înainte de începerea croazierei ca să fiu sigură că ajung la timp pentru îmbarcare şi m-am cazat la un hotel în apropierea portului.
Din aeroportul din Genova am avut foarte uşor în oraş cu VolaBus, un autobuz care m-a luat direct din faţa aeroportului şi m-a lăsat aproape de hotel.


În dimineaţa îmbarcării am plecat din timp deoarece hotelul se afla la o distanţă de 15 minute de mers pe jos până la port.
Îmbarcarea:

Am intrat în port, am găsit rapid sigla cu MSC

şi am lăsat valizele. De la agenţia de turism ne-au dat toate actele şi documentele necesare pentru check-in aşa că nu a trebuit să mai stăm la coadă. Am completat un formular în care a trebuit să confirmăm că nu am vizitat recent tari în care s-au găsit cazuri de Ebola după care am primit un cartonaş cu număr. Am avut numărul 11.
Rapid am fost direcţionaţi spre sala de aşteptare, unde aveam sucuri şi apă la discreţie. Era în acea sală de aşteptare şi un ghişeu/recepţie care ne-a înmânat cardurile MSC.
Cardul MSC este ca un fel de buletin/paşaport pe vas. Mi s-a făcut poza, iar în momentul în care era scanat se vedea clar cine îl utilizează şi ce sumă am pe card.


Erau şi oferte pentru SPA, pentru pachetele de băuturi, excursii opţionale, etc. Aşa că am avut ce face pentru că a durat aproape 2 ore până am ajuns la numărul meu.
După ce s-a ajuns la numărul 11 am trecut bagajele de mână pe la securitate şi am păşit pe vas. Era trecut de ora 13 aşa că am putut merge direct în cameră
Plată pe vas:
Erau două opţiuni de a plăti pe vas: prima, cardul de credit era înscris la recepţie (numărul contului, etc) şi automat când cineva plătea cu cardul MSC se trăgeau bani de pe cardul de credit. A doua opţiune, pentru care am optat şi eu a fost să merg în prima seară la recepţie, am depus o sumă de bani cash care mi s-a atribuit în contul MSC. Nimic pe vas nu se plăteşte cu bani cash, doar cu acel card MSC.
Încă ceva extrem de important pe care nu l-am aflat de la nimeni, decât când eram pe vas. Acea taxă de 8.5 euro pe zi, taxa de serviciu, care se spune că este obligatorie, nu este!!!
Puteţi merge la recepţie şi să anulaţi aceasta taxa, până ls sfârşitul croazierei o să arate că vi se trage aceasta taxa în fiecare zi, dar în dimineaţa debarcării, vă puteţi lua toţi banii înapoi. Noi aşa am făcut şi am dat tips-uri personal la cei pe care i-am îndrăgit şi celora care chiar au meritat. Este un lucru extrem de important, care nu se spune!!

Camera:

Numărul camerei a fost 11186, adică la etajul 11. Noi făcusem rezervarea pentru o cabină interioară, fiind cea mai ieftină şi crezând că nu vom sta prea mult în cameră am zis că nu vom avea nevoi de geam sau balcon. Spre surprinderea noastră, când am deschis uşa camerei am aflat că ni se făcuse upgrade la o suită cu balcon.


Camera era foarte spaţioasă, cu 2 paturi twin, cu noptiere, cu televizor (pe ecranul căruia erau afişate numele noastre şi un mesaj de bun venit), o canapea (o să puteţi vedea pozele).Şi baia era spaţioasă, curată, cu prosoape curate, săpun, şampon, pungi.
Curăţenia se făcea de două ori pe zi. De două ori ne erau schimbate prosoapele!!! Nu mi-a venit să cred. Domnul care ne făcea curat era din Honduras, îl chema Julio Cesar şi era foarte amabil. Eu vorbind limba spaniolă ne-am înţeles de minune.
Deasupra uşii există un beculeţ, care era aprins dacă era, în cameră, astfel că acest domn ştia şi nu intra până nu plecăm. Dimineaţa ne făcea patul şi schimbă prosoapele iar seara ne aranja pijamaua şi pătura şi din nou schimba prosoapele. Tot seara ne lasă pe pat programul pentru a doua zi, în care scria despre toate activităţile din ziua următoare, inclusiv când ancorează vasul, la ce oră trebuie să fim înapoi pe vas, la ce oră începe spectacolul, etc.
În ultimele 2 zile, domnul Julio Cesar ne-a făcut figurine din prosop: un iepure şi un porc.
Ne-a lăsat şi două cărţi poştale cu MSC Fantasia. Foarte frumos din partea lui.




Capitolul mâncare şi restaurante:

Apoi am plecat să explorăm puţin vasul şi am început cu ultimul etaj, 14, unde se afla barul Zanzibar- acesta era deschis 20 de ore bufet pentru mâncare şi 24h/24 pentru apă, ceai şi cafea.
Dimineaţa aveau ca şi preparate bacon, omletă (fie simplă, fie cu broccoli, cu bacon, cu ceapă), ouă, un fel de piure prăjit (pe care nu ştiu cum îl prăjeau dar rămânea nedesfăcut), brânză, salamuri, fructe, supe, cereale, până şi fasole J))).
La prânz mie personal mâncarea mi s-a părut slăbuţă, adică nu prea mi-a plăcut la acest bufet mâncarea. Era variată, dar nu prea avea gust. De câteva ori am fost pentru mâncarea de prânz la restaurantul a la carte, care era gratuit dar ne-a deranjat că dura foarte mult până ospătarii veneau să ia comenzile şi până aduceau mâncarea.
La cină nu am mâncat niciodată la bufetul de sus, doar la a la carte de care am fost extrem de mulţumită.
Pe la ora 16-17 mergeam la acest bufet de sus unde beam cafea şi mâncăm biscuiţi sau pizza. Era foarte gustoasă pizza, aveau multe feluri şi era proaspătă, făcută pe loc.
Noaptea, după ora 12:00 era deschis bufetul pentru „make your own sandwich”. Era foarte bine pentru că ne făceam sandwich-uri pentru dimineaţa următoare când plecăm de pe vas în excursii. Că sugestie este să aveţi la voi folie strech pentru a împacheta sandwich-urile.
Dacă tot sunt la capitolul mâncare, o să vorbesc şi despre restaurantele a la carte. Noi am ales să fim în tură a doua, adică de la ora 20:30. Prima tură începea la ora 18:00, dar mi s-a părut mult prea devreme. Sunt 3 restaurante a la carte: Red Velvet, Cherchio D’Oro şi un restaurant cu plată, mexican. Noi am fost direcţionaţi spre Cherchio D’Oro. Meniul este acelaşi ca la Red Velvet, singura diferenţa este amplasarea restaurantelor şi decorul.
Am avut ca şi ospătar un domn Sukendra, din Indonezia, care zâmbea non-stop dar se mişcă foarte încet. În prima seară ne-am ridicat de la masă după ora 22:30, servirea a fost extrem de lentă dar după aceea şi-au intrat în ritm.
Mâncarea era bună, gustoasă şi rafinată. Meniul era în limba italiană, engleza, franceza, spaniolă, portugheză şi era extrem de variat.







Am fost aproape în fiecare seară la spectacolele de la amfiteatru, care erau extrem de drăguţe, dar cam scurte. Înainte de a merge în croazieră, scrisesem unei doamne foarte amabilă de pe site în care o întrebam de la ce oră sunt spectacolele. Nu mă gândeam că se dau două reprezentaţii. Una pentru cei care mâncau în a doua serie, care începea la ora 19:30 şi a doua pentru cei care mâncau în prima serie. Foarte ingenios.


Animaţia:

Cei din echipa de animaţie erau prezenţi având tot felul de jocuri, cursuri de dans, competiţii care deobicei se ţineau în discotecă de la etajul 16, Liquid Disco. Seara erau tot felul de tematici, fie petrecere în alb, fie trebuia să ne îmbrăcăm în culorile steagului italian (fie alb, fie verde, fie roşu), ori carnaval (unde am primit gratuit măşti) iar cei de la animaţie aveau dansurile lor şi învăţau turiştii să danseze. Era chiar distractiv.
De asemenea, la etajul 16, după Liquid Disco, în incinta simulatorului de formula 1 era permanent un animator care dădea gratuit jocuri şi cărţi de joc, precum şi mingi sau rachete. De câteva ori am jucat squash într-o cameră special amenajata.
Aveau şi club pentru copii, dar am intrat doar pentru a face poze.
Piscina interioară (doar una) era destul de mică, dar nu foarte aglomerată. Prosoape se puteau lua câte vroiam dar trebuia dat cardul MSC.
Am avut noroc şi în una din zile am prins soare şi frumos afară astfel că am putut înota în piscina exterioară şi am putut sta în voie în jacuzzi.
Pe vas există şi un cazino, de care nu ne-am atins.

Cea mai mare atracţie sunt scările Swarowski, unde toată lumea face poze. Fotografii sunt extrem de agasanţi şi trag de tine să accepţi să îţi facă poze. Asta m-a enervat la culmea. În fiecare seară trăgeau de noi şi pur şi simplu mă urmăreau ca să îmi facă poze, chiar dacă vedeau că sunt cu aparatul personal în mână.
Am avut 3 seri de gală, în care ţinuta trebuia să fie elegantă. La prima gală am primit şi cocktail-uri gratuite, oferite de căpitan.
În timpul zilei mă îmbrăcam lejer şi comod, în blugi de exemplu dar seara mai elegant.
Am uitat să spun că am avut „norocul” începătorului cum se spune în prima seară.
Din Genova spre Barcelona am prins furtună pe mare şi se legăna vasul că la un cutremur de 7 grade pe scara Richter. Trebuia să mă ţin de pereţi ca să pot merge. Senzaţia a fost nu una plăcută, ţinând cont că eram la prima croazieră şi nu ştiam la ce să mă aştept sau nu ştiam dacă am rău de mare. Slavă domnului, rău de mare nu am avut deloc dar a fost tare neplăcut în prima seară, când pur şi simplu se mişca patul cu mine. La un moment dat am vrut să deschid uşa la balcon şi nu am mai putut, erau atât de mari valurile şi atât de puternic vântul încât automat s-au securizat uşile şi s-au blocat. Eu stau şi mă întreb dacă cineva a rămas blocat pe balcon ce a făcut? =))








În restul zilelor marea a fost mai liniştită, dar tot s-a mai simţit o vibraţie şi o mişcare a vasului, în mod deosebit în restaurantul a la carte, care era poziţionat la fundul vasului, la etajul 4 dacă îmi aduc eu bine aminte iar dedesubt erau motoarele.
Despre excursiile opţionale pot spune că am luat una singură de pe vas şi recomand tuturor să nu cumpere de pe vas. Sunt mult mai scumpe iar organizarea este una execrabilă. Întâlnirea a fost în teatru şi ne-au ţinut acolo 2 ore după ce vasul ancorase până să reuşim să ieşim şi să vizităm oraşul Barcelona. Fetele de acolo sunt foarte nepoliticoase şi nimeni nu ne informa ce se întâmplă. Din câte citisem pe internet se zicea că cei care cumpără excursii de pe vas au prioritate şi ies primii de pe vas, dar este cu totul fals şi eronat. Noi am ieşit ultimii.
După această experienţă neplăcută am ieşit pe cont propriu şi ieşeam întotdeauna printre primii.
În Tenerife există transfer gratuit de la vas până la ieşirea din port, la fel şi în Civitavechia.
În Malaga am optat pentru un transfer privat, deoarece nu aveau transferuri gratuite şi vasul ancorează la o distanţă destul de mare până la ieşirea din port.
Există lângă port mulţi taximetrişti care au oferte extrem de bune şi cu mult mai ieftine decât excursiile oferite pe vas. Noi aşa am procedat şi cu această ocazie am vizitat mult mai mult decât dacă era să mergem pe jos şi pe cont propriu.
Debarcarea a fost extrem de rapidă, cu o seară înainte de debarcare am primit etichetele pentru valize, aveam numărul 2 şi culoarea albă. În fişa zilnică scria ora şi locul pentru debarcare. Am completat etichetele şi le-am lipit pe mânerul valizelor pe care le-am lăsat în faţa uşii. După ora 1 noaptea au venit bagajiştii şi au colectat valizele iar după debarcare le-am găsit extrem de uşor şi rapid.

Ştiu că am scris extrem de mult dar pur şi simplu nu m-am putut opri pentru că a fost o experienţă cu totul unică şi sunt sigură că pentru oricine care nu a mers până acum într-o croazieră, aceste mici detalii fac diferenţa.

Aşa cum pe mine m-au ajutat review-urile de pe site-uri în alegerea acestei croaziere şi mi-au făcut vacanţă mai frumoasă, aşa sper că şi comentariul meu să fie de ajutor.