27 martie 2015

Cafea turcească la mine acasă


 La vârsta de 6 ani am avut primul contact cu Turcia şi de atunci am mers aproape an de an în vacanţe în Kusadasi, ca mai apoi să îmi doresc să îmi petrec din ce în ce mai mult timp în ţara întinsă pe două continente... Nu ştiu de ce dar am făcut o pasiune pentru Turcia şi tot ce ţine de această ţară.
Acum vreo 5 ani am făcut un voluntariat în Istanbul vreme de 3 luni... a fost o experienţă inedită şi extraordinară, care m-a făcut să am şi un viciu şi anume cafeaua turcească .
Locuind timp de 3 luni la o familie de turci, am început să cunosc şi să învăţ obiceiurile lor, preluând şi eu la rândul meu unele dintre ele.
Acum, după şi mai multe vreme petrecută în Turcia, având contact cu localnicii pot spune că am învăţat ce este cafeaua turcească...
Nu este o cafea simplă, obişnuită.. este mai mult decât o cafea... şi o să vă povestesc o întâmplare amuzantă.
Eram în Turcia, într-o zi cu soare am mers cu o prietenă, turcoaică într-un parc să luăm micul dejun. Eu am cerut în loc de ceai turcesc, cafea. Domnişoara care servea s-a uitat la mine ca la felul şaişpe şi m-a întrebat dacă totul este în regulă. I-am spus că da şi vreau cafea la micul dejun. Prietena mea, mi-a spus că la ei este ceva neobişnuit să bea cafea la micul dejun. Ei beau cafea numai când ies în oraş cu prietenii, seara/dupămasa, când au “chef” de vorbă... eu i-am explicat că la noi în România este un “must” să bem cafea de dimineaţă.
Astfel, am înţeles că ei pun mare preţ pe cafeaua turcească. La noi a devenit un ritual, poate chiar ceva mecanic să bem cafea dimineaţa dar turcii procedează altfel.
Oricum, eu nu am reuşit să mă desprind de acest obicei şi am încercat să găsesc în România o cafea turcească bună... nu am găsit.. toate cafelele turceşti din supermarketuri au alt gust, nu ca în Turcia, parcă beau “poşircă” în loc de cafea turcească adevărată... asta până acum câteva zile când am descoperit firma Shazili România care într-adevăr vinde cafea turcească ORIGINALĂ!
Şi descoperirea firmei Shazili România are povestea sa... mai întâi am „găsit-o” pe Elena şi blog-ul său http://www.bysunshine.com/ ca mai apoi, ca o piesă de domino să ajung la cafeaua turcească şi la firma Shazili România. Asta se cheamă noroc! Iar acum aflaţi şi voi de la mine şi veţi duce vestea mai departe!


Acum pot să mă trezesc în fiecare dimineaţă cu zâmbetul pe buze, ştiind că oricând „poftesc” cafeaua turcească mă „aşteaptă” pe raft, "cuminte", gata să fie preparată aşa cum doar eu ştiu...




2 comentarii:

  1. Uite ca eu, spre rusinea mea nici nu stiam ce are asa deosebit aceasta cafeluta :D

    RăspundețiȘtergere