13 mai 2015

Ataturk Park

Atatürk Park, este unul dintre cele mai frumoase parcuri din Antalya, fiind deschis în 1937, cu un total de 186 de hectare și a fost desemnat parc în 1952. În anul 1964 a fost denumit Parcul Atatürk. În 2006, parcul Atatürk a fost modernizat și reorganizat cu 3,5 acri, cu lac artificial, la marginea căruia se găsesc terase cu ceainării, cascade, trasee de mers pe jos, grădini pentru copii, facilităţi pentru biciclete, toate acestea cu un aspect modern.
Uneori, în parc sunt organizate mai multe piețe comerciale.


Mie intotdeauna imi place sa iau micul dejun in acest parc. Pentru 15-20 lire turcesti masa este plina, incepand de la oua fierte, ochiuri, masline negre, verzi, cartofi prajiti (da, la micul dejun), nelipsitul ceai turcesc, salam traditional turcesc, numit sucuk, unt, gemuri, miere... privelistea este una deosebita, atmosfera la fel.
Intr-o zi, am cerut in loc de ceai turcesc, cafea. Domnisoara care servea s-a uitat la mine ca la felul saispe si m-a intrebat daca totul este in regula. I-am spus ca da si vreau cafea la micul dejun. Prietena mea, care este turcoaica mi-a spus ca la ei este ceva neobisnuit sa bea cafea la micul dejun. Ei beau cafea numai cand ies in oras cu prietenii, seara/dupamasa, cand au “chef” de vorba... eu i-am explicat ca la noi in Romania este un “must” sa bem cafea de dimineata.
De asemeneam puteti incerca celebrele placinte gozleme. Sunt delicioase si puteti cere un mix de gozleme. Astfel, aveti posibilitatea sa gustati nu doar placintele cu branza, ci si cu cascaval, spanac, cartofi, etc.
Ce mi-a placut mie in acest parc sunt locurile de joaca pentru copii, majoritatea fiind amenajate de catre proprietarii cafenelelor. Astfel, veneau familii intregi, isi lasau copii in locul de joaca si ei se puteau delecta si isi puteau in acelasi timp supraveghea si copiii.
De asemenea, veneau in acest parc, in special in weekenduri persoane de toate varstele. Pensionari, care erau cu nepotii sau chiar 3 generatii: bunici, copii, nepoti. Oameni in varsta, care nu aveau nici o grija, nici in stres, jucau table, remi, beau ceai si chiar se distrau. La noi rar mai vezi. Poate in parcuri, pensionarii mai joaca sah... dar sa vad asa, familii intregi mi s-a parut ceva chiar frumos.
Recomand cu mana pe suflet Parcul Ataturk. Aveti ce face si pe unde sa va plimbati daca nu doriti sa stati sa savurati un ceai sau o cafea.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu