23 octombrie 2017

Inhalosedarea, metoda care «adoarme» frica de dentist



Mersul la dentist nu cred că este pentru nimeni o plăcere. Mergem de nevoie şi în mod normal nu este o decizie de moment, ci ne documentăm înainte de a ne alege cabinetul de stomatologie , să fim siguri că am luat cea mai bună decizie.
Bunica mea din naştere are mai multe fobii : frică de înălţimi, de întuneric, de cutremure şi bineînţeles şi de a merge la dentist.
Jumătate din populaţie recunoaşte că se teme să meargă la dentist. Evitarea cabinetului medical duce la agravarea unor probleme uşor tratabile
Am încercat, pe înţelesul ei să îi explic faptul că acum există medicina modernă, că acum, pentru persoanele anxioase, care amână să meargă la dentist există varianta “sedării” cu protoxid de azot.
Iniţial îi spusesem de inhalosedare dar a făcut ochii mari şi conversaţia a decurs aşa:
-Draga mamii, vorbeşte pe înţelesul meu te rog!
-Bine buni, uite, este vorba de un gaz care pentru tine, ca pacient, va avea un efect de relaxare şi nu vei simţi nici o durere, nimic.
-Scumpa mea, eu nu mai sunt la vârsta când să fiu sedată, dacă mă sedează, nu o să mă mai trezesc.
- Off, fii serioasă, tu vei rămâne conştientă, receptivă şi cooperantă, doar că te vei relaxa şi nu va simţi nici un fel de durere.
- Pentru asta trebuie să mă duc la cabinetul de stomatologie ??
-Sigur că da, doar nu vine nimeni acasă.
- Şi unde mergem?
-La Cris Smile.
- Iar mă iei pe engleză? Ştii că am 86 de ani, dacă până la vârsta asta nu am învăţat engleză, nici de acum încolo nu o voi învaţa!
-Bine, bine. Se traduce Zâmbetul Cris. Asta pentru că o să zâmbeşti după ce pleci de acolo.
- Şi ai încredere în ei?
-Sigur, uite : (i-am deschis articolul “9 motive pentru a alege Clinica CrisSmile scris acum ceva vreme şi i-am citit tot ce am scris atunci)
- Bine, să zicem că m-ai convins. cum se desfăşoară şedinţa de inha…..cum ai zis tu acolo?
- Se zice inhalosedare buni!
-Bine, bine, cum ai zis tu, la vârsta mea e greu să reţin cuvinte noi care sună ciudat.
- Uite buni, dacă vrei, vin cu ţine şi o să vezi ce procedeu simplu este: ţi se va aplica în timpul şedinţei de inhalosedare o mască pe nas, prin care se inhalează un amestec de ….offff, mai bine nu mai continui
-Ba da, ba da! Vreau să aud tot!
-Bine, e vorba de un amestec de oxigen combinat cu protoxid de azot. Nu te speria, acest gaz nu irită,, este un analgezic. Gândeşte-te atunci când te dor oasele de la reumatism şi iei o pastilă împotriva durerii, iar apoi durerea se ameliorează.
-Şi ce legătură are asta cu gazul?
-Încercăm să îţi explic faptul că acest gaz acţionează exact acolo unde trebuie, astfel încât medicul stomatolog îşi poate face treaba fără ca tu să uli că îţi e frică şi să facă mai încet că te doare.
- Bine, să zicem că nu mă doare, dar draga mamii, ştii că am probleme cu tensiunea, îmi e frică să nu îmi crească de la gazul ăsta.
- Nu are de ce să îţi fie frică. Atât pulsul cât şi tensiunea, reflexele, pupilele, totul rămâne normal.
-Şi cât durează starea asta de anestezie?
-Buni, nu e chiar anestezie, dar în maxim 5 minute o sa fii iar tu, o să revii la normal!
- Sigur?
-Da!
-Bine atunci scumpa mamii, am încredere în tine, ştiu că acum a venit vremea mea să am încredere în ţine şi să mă las ghidată de alegerile tale. Să mergem atunci la Cris Zâmbeşte ca să pot zâmbi şi eu apoi!
- Este Cris Smile adică zâmbetul Cris buni!
-Bine, bine, cum zici tu!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu