5 octombrie 2017

Estufa Fria ( Portugalia- Lisabona )nu e "rece" deloc!



De foarte foarte fooooarte mult timp îmi doream să vizitez o grădina botanică sau un spaţiu, mare, verde cu multe plante şi acum mi s-a ivit ocazia de a o face.
Încă de acasă văzusem ca Estufa Fria (sera rece în traducere din portugheză) este aproape de hotelul unde eram cazată, în Parcul Eduardo VII.

Programul de vizitare:

Ora de vară (începe în ultima duminica din martie) – 10:00 la 19:00
Ora de iarnă (începe din ultima duminica din octombrie) - 09:00 la 17:00
Ultima intrare cu 30 de minute înainte de închidere
Deschis în fiecare zi, cu excepția zilelor de 1 Ianuarie, 01 mai şi 25 decembrie

Preţuri:

Adulţi - 3,10 Euro
Copii și tineri (între 6 și 18 ani) - 2,33 Euro
Elevi şi pensionari - 1,55 Euro
Copiii sub 6 ani - gratuit
Duminică și de sărbători - gratuit până la ora 14:00
Persoane cu handicap - gratuit
Cu Lisboa Card- intrarea este gratuită

Totuşi, noi am mers într-o zi de duminică, la ora 09:00 “rupeam” uşile şi chiar dacă am avut Lisboa Card am intrat gratuit (pentru că era duminică).
Din câte am înţeles, acest loc a fost supus unei renovări majore de 1,8 milioane de euro în 2009 şi 2010 și redeschis în 2011.
Unul dintre motivele principale pentru care mi-am dorit mult să vizitez acest loc a fost datorită colecţiei minunate de plante din întreaga lume.


Speciile sunt din coloniile Portugaliei din Asia, Africa și America de Sud (Brazilia), precum şi altele aduse din diverse locații, cum ar fi Australia, Mexic şi Peru.
Cu toate că este cunoscută sub numele de "Estufa Fria" (sera rece), aceasta include şi o "estufa quente" (efect de seră la cald). Totuşi, cel mai mare şi mai faimos spaţiu este “Estufa fria” (din punctul meu de vedere). Acest nume i se datorează faptului că nu există nici un sistem de încălzire, temperatura fiind controlată în mod natural, prin acoperirea întregului loc cu şipci din lemn.


Există specii din diferite părți ale lumii, dar ceea ce atrage atenția, cel puțin pentru cei care nu sunt în domeniul botanicii (cum sunt şi eu) este rezultatul final.
Dincolo de acest spaţiu se află, sera caldă, (estufa quente), care adăposteşte specii din zonele cu climă tropicală. Acoperișul este din sticlă şi încălzește temperatura internă ceea ce face ca aceste plante să se simtă ca în mediul de “acasă”.
Mai exista o “încăpere”, unde se afla cactuşii. Aceasta cred că este cea mai mică dintre toate, având aproximativ 400 m2. O fi cea mai mică, dar cred că şi cea mai spectaculoasă.
Plantele tropicale și cactuşii cred că sunt atracţia principală a acestui loc fascinant. Sau cel puţin mie aşa mi s-a părut.
De-a lungul întregii sere (la rece și la cald) am putut vedea mici iazuri, cascade mici şi stătui. Bineînţeles că ratele nu lipseau din peisaj. În afară de rate am văzut şi două lebede negre, destul de prietenoase.
Dacă sunteţi iubitori de spaţii verzi, nu trebuie să rataţi acest loc, care se întinde pe 1.5 hectare şi este împărţit în cele trei zone amintite mai devreme.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu