23 februarie 2015

8 Martie...copii...copiii...copilarie..




8 Martie... ziua internaţională a femeii şi desigur, ziua mamei... în ţara noastră, pe 8 Martie nu se sărbătoreşte doar Femeia ci şi (sau mai ales) Mama.

8 Martie... o zi mult aşteptată din an, o zi care va fi sărbătorită de mii de femei, mămici, bunici.. o zi specială când vom oferi sau vom primi multă cadouri şi în special flori...
8 Martie este o zi a entuziasmului.. nu doar a celor care primesc cadouri cât şi a celor care le oferă...
Stăteam şi mă gândeam la ceva profund... mă gândeam la cum aş explica ziua de 8 martie când voi avea şi eu un copil... şi cred că răspunsul ar fi:” nu aş explica nicicum”... această zi ar trebui să fie simţită, trăită, să vină din proprie iniţiativă; un copil ar trebui să înveţe văzând la alţii, în jurul lui, nu cred că ar fi nevoie să îi explic de ce toată lumea de 8 Martie m-ar felicita şi mi-ar aduce flori sau cadouri, aşa cum sunt unele lucruri pe această lume care nu necesită explicaţii.
O cerere în căsătorie de exemplu nu ar necesita explicaţii. Viitorul soţ vine cu un inel de logodnă şi pur şi simplu, din dragoste face cererea în căsătorie.


Aşa este şi cu ziua de 8 Martie. Nu trebuie explicată ci înţeleasă, simţită şi trăită.

Vreau să mă las puţin purtată în timp, să mă întorc în trecut, mai exact la copilăria mea, când eram la grădiniţă. Şi acum îmi amintesc orele de lucru manual când doamna educatoare încerca să mă ajute să îmi iasă cele mai frumoase felicitări pentru 8 Martie... pentru că eu aveam de făcut două, nu una.. pentru că am două mămici... ştiu că pare ciudat dar o am pe mama Adi (mamă) şi pe mama Nuta (bunica)... sunt cele mai importante fiinţe de pe pământ pentru mine. Ştiu, sunt o norocoasă...

Un copil mai mic nu conştientizează cât de importantă este ziua de 8 Martie. El vede la televizor diferite ştiri legate de această zi şi normal că va întreba, dar va fi dificil de explicat. Cred că un copil va înţelege de abia la grădiniţă sau în clasele primare ce înseamnă cu adevărat ziua de 8 Martie. Acea „competiţie” între colegii de clasa va scoate ce e mai bun dintr-un copil, va înţelege mai bine cât de importantă este MAMA, cât de importantă este femeia şi îl va ajuta în viitor să aibă o viziune şi o percepţie mai bună despre ziua de 8 Martie. Desigur, şi familia are un rol extrem de important în educaţia şi formarea copilului.
Tot legat de ziua de 8 Martie, vreau să vă invit să priviţi mai jos nişte „opere” ale mele de când eram mică. Vă rog, nu judecăţi, aveam vreo 5-6 ani când făceam astfel de „cadouri”.







  
Desigur, privind în trecut şi uitându-ne în prezent vom descoperi că acum există „felicitări virtuale” şi copiii din ziua de azi poseda un calculator/telefon/tableta, etc. de la o vârstă mult mai fragedă comparativ cu noi (cei din generaţia anilor 90) şi de aceea „cadourile” către mame şi bunici sunt mult mai „evoluate”.

Oricum, eu sunt fericită de copilăria avută, îmi aduc aminte cu drag de zilele de 8 Martie şi sper să reuşim în continuare să fim 3 generaţii (bunica, mama şi cu mine) şi... cine ştie, poate în viitor să apară şi a 4-a generaţie, care să afle şi ea de ziua de 8 Martie.







6 comentarii:

  1. 8 martie este o zi importanta, cand noi femeile ar trebui sa ne rasfatam si sa fim rasfatate mai mult.Frumos inel de logodna imi place.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cineva ti-a furat ideea https://dorinadanila.wordpress.com/2015/02/28/povestea-zilei-de-8-martie/

    RăspundețiȘtergere