5 februarie 2015

Madeira = Raiul pe pământ


         



Visam de mult sa ajung sa vizitez o insula a Portugaliei si iata ca intr-o zi mi s-a indeplinit acest vis.
Vasul a ancorat in jur de ora 08:00 dimineata si aveam timp pana la ora 17:00 sa vedem insula.  Nu am optat pentru o excursie optionala de pe vas deoarece era scumpa si se vizitau putine. Plecasem cu un „fix” de acasa si anume sa ajung la telereficul din Funchal pentru a vedea superba panorama. Bineinteles ca programul planuit de acasa nu este niciodata la fel cu cel de la fata locului pentru ca am ajuns sa facem ceva cu totul diferit si anume turul insulei cu un taxi.
          Aventura a inceput „ciudat” ca sa spun asa..nu aveam planificat sa luam taxi dar cand soferul, care era extrem de amabil ne-a aratat ce putem vedea am zis sa nu ratam si bine am facut.
          Mai intai o sa mentionez doar orasul Funchal,(spun mentionez pentru ca vezi impresii in articolul pe larg despre Funchal) capitala insulei Madeira, situata la Oceanul Atlantic.
          Nu am fost niciodata la Machu-Picchu dar am zis in masina ca „seamana” peisajul cu cel de acolo.
           Prima oprire a fost la Miradouro da Encumeada. Situat la 1007 de metri deasupra nivelului mării, acest punct de belvedere oferă o priveliște frumoasă asupra coastelor de nord și de sud ale insulei și văile Ribeira Brava si Sao Vicente.Acest punct de belvedere al Boca da Encumeada se ridică la 1007 m altitudine. Drumul pana acolo este unul de basm. Padurile de dafin fac parte din Patrimoniului Mondial Natural UNESCO.





          Începând din Ribeira Brava pe coasta de sud, drumul serpuieste pana la Serra d'Agua (care a fost prima centrală electrică de apă a insulei) și ajunge la partea de sus a văii ce ofera vederi incredibile atât asupra coastei de sud cat și a celei de nord.
Am avut noroc si am ajuns destul de devreme, dimineata si am putut admira un fenomen incredibil, cand norii din nord se muta spre versantul sudic.

          Dupa aceea, ne-am continuat drumul spre orasul S.Vicente (São Vicente), acesta situandu-se in partea de nord-vest a insulei Madeira. Populatia orasului este una extrem de scazuta si anume 6.198 locuitori, iar suprafata de 78.70km². São Vicente este o zonă caracterizată prin natura verde și păduri abundente.



          In vizita noastra in centrul orașului São Vicente, am descoperit  biserica São Vicente , care este situata aproape de  pârâul care trece prin zona consiliului.
Biserica São Vicente, a fost construita la începutul secolulul  17 și conține diverse comori de artă, cum ar fi pictura Saint Vicente. O biserică într-adevăr frumoasa, decorata cu sculpturi in lemn. Altarele sunt ingenios pictate.

          Activitatea economică predominantă din acest orasel este bazată pe sectorul primar și terțiar, în special în agricultură și servicii, cu accent pe turism.
          Din Encumeada Belvedere, în Ribeira Brava, panorama magnifica a munților care traversează Madeira m-au facut sa uit ca sunt pe pamant.














Accesul in Ribeira Brava se face foarte usor acum, in zilele noastre datorita contructiei autostrazii cu două benzi din Funchal Orașul se mândrește cu multe cafenele și magazine. Orașul a făcut progrese enorme în ultimii ani și-a orientat se până la turism.
Ribeira Brava a fost una dintre primele parohii ale insulei si a fost locuita devreme în istoria insulei.Scriitori cred că numele său a venit de la sălbatic (Brava) raul (Ribeira).
          Am vizitat biserica locală "Igreja de São Bento", considerata de-a lungul anilor ca cea mai bine conservata biserica și prezentata ca monument regional care conține tablouri valoroase datand din secolul al 16-lea. Aceasta biserica este deschisă publicului.
Primaria din acest oras este una extrem de frumoasa. Aceasta a fost construită în 1931 pentru a înlocui vechea structură, care a fost distrusa de un incendiu în 1928.
Această clădire are o arhitectură uimitoare și o constituție frumosa, langa existand  o gradina unde ne-am relaxat si am admirat peisajul.
          Drumul nostru a continuat apoi spre Cabo Girão, care se aproape de Câmara de Lobos. Se presupune a fi cea mai mare/inalta stanca din Europa, fiind similară cu cea din SUA din Grand Canyon.



          Cabo Girão este una dintre principalele atractii turistice din  Madeira, cu circa 1800 de vizite turistice pe zi. Noi am avut totusi noroc si nu am prins foarte multa lume.

          Cabo Girão este un punct de belvedere extrm de  popular, mai ales după ce au amplasat o platformă de vizualizare cu pardoseala din sticlă . Aceasta a fost instalata în octombrie 2012. Acest Skywalk este confecționat din sticlă transparentă, care ofera o senzatie unica. Eu iubesc adrenalina iar cand am pasit pe aceasta sticla transparenta si jos se vedea marea si stancile am avut impresia ca o sa cad in gol..dupa o vreme m-am obisnuit cu aceasta senzatie unica.




          Cabo Girão  se află la mai puțin de doi kilometri vest de centrul orasului  Câmara de Lobos, între parohiile Quinta Grande și Câmara de Lobos. Stânca are formă de diamant si este la  589 metri deasupra nivelului mării. Oau, ce senzatie....
Ceea ce m-a surprins in mod placut este intrarea libera la aceasta atractie turistica...se pare ca portughezii stiu cum sa isi promoveze tara si nu vor doar sa faca bani din orice..

          Dupa ce am lasat adrenalina si senzatiile tari in urma, am oprit la Miradouro Pico Da Torre, o alta belvedere superba, care oferă o panorama  de 360 de grade asupra orasului Câmara de Lobos și o parte din Funchal.
          Bineinteles ca eram nerabdatoare sa vad si de aproape orasul Câmara de Lobos deoarece de sus arata incredibil de frumos. Zis si facut.
          Câmara de Lobos care in portugheză inseamna camera de lupi este un municipiu, parohie și oraș pe coasta de sud-centrală a insulei Madeira.
          Numele acestei asezari de pescari, care are ca ocupatie in principal pescuitul pestelui spada, a fost denumita în acest fel datorită faptului că insula a fost descoperita in 1419, cand o cantitate mare de mare lei de mare (lobos-marinhos) au fost observati in paraurile din apropiere.




Câmara de Lobos a fost primul loc în care João Gonçalves Zarco, navigatorul care a descoperit insula, a trăit între 1420 și 1424.
Datorită acestui fapt, a devenit prima asezare creata în Madeira de João Gonçalves Zarco însuși. Câmara de Lobos a devenit o parohie civila in 1430.





          Există o belvedere incredibila unde oamenii pictateaza imaginea, prezentând o perspectivă foarte interesanta asupra golfului. Belvederea a fost construita la începutul anilor 60 și este situata la intrarea in oras. Cu toate acestea, Câmara de Lobos este mult mai mult decât atat.
Câmara de Lobos este al doilea cel mai mare oras ca  populație din Madeira.
Nu seamana cu nici un alt oras vizitat de mine pana acum. Exista multe cafenele, restaurante si magazine de suveniruri. Orașul este înconjurat de podgorii și este cunoscut pentru faimosul vin de Madeira, precum și pentru bautura traditionala "poncha".

          Drumul nostru a continuat apoi catre Miradouro Pico Dos Barcelos, o alta belvedere superba.
Belvedrea Miradouro Pico Dos Barcelos este situata la aproximativ 355 de metri. Din acest punct am avut o vedere panoramică a golfului și a orașului Funchal .





Construita în 1950, Belvederea  Pico Dos Barcelos este situata în parohia Santo António (Sfantului Anton).
          Belvederea a fost recent renovata, avand acum mai multa verdeata si in zona putandu-se gasi mai usor produse regionale, restaurare, noi zone de joacă pentru copii  existand chiar o îmbunătățire substanțială a soselelor.
          De la acea belvedere am putut chiar vedea casa unde a copilarit Cristiano Ronaldo si bineinteles, imensul nostru vas, care ne astepta in port pentru o noua aventura.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu