22 februarie 2015

Trecut, prezent şi viitor


Trebuie să recunosc.. sunt o fire melancolică şi uneori mult prea gânditoare.. zilele trecute mă gândeam că se apropie ziua de 8 martie şi nu îmi venea să cred cât de repede trece timpul...



Parcă nimic nu mai este ce a fost o dată... când eram eu copil, aveam 4 anotimpuri, acum vremea parcă a luat-o razna.. când cald când frig...
Nu ştiu de ce m-a cuprins nostalgia copilăriei şi îmi amintesc de cum arăta viaţa mea atunci, comparând-o cu cea de acum. Şi din păcate sunt extrem de multe diferenţe..
O să vă dau doar câteva exemple.. pe care le voi ilustra mai jos printr-o serie de fotografii extrem de semnificative.






  
Aceste schimbări majore nu s-au produs doar în era digitală.. ci pretutindeni, începând de la diferite obiecte până la concepţia şi percepţia oamenilor.
Oare acum 15-20 de ani ce însemna ziua de 8 martie pentru mine? Dacă aş putea da timpul înapoi şi aş putea să mă teleportez la vremea când aveam 7-8 ani aş putea spune că percepeam altfel ziua de 8 Martie. La vremea aceea nu aveam nici un venit şi singurele „obiecte” disponibile erau foile de hârtie, creioanele şi cariocile. Eu le vedeam că pe nişte lucruri magice din care ieşeau cele mai frumoase felicitări de 8 Martie pentru cele 2 mămici ale mele: mama Adi (mama) şi mama Nuta (bunica). Eu eram întotdeauna copilul special, cu două mame, cu două cadouri de pregătit şi cu entuziasmul tipic al unui copil ce abia aşteaptă să dăruiască.
Din fericire, bunica mea (mama Nuta) a păstrat o parte din felicitări şi azi, cu bucuria unui copil a reuşit să le revăd şi mi-am dorit să le scanez şi să vi le prezint şi vouă:






Parcă nimic nu se compară cu un cadou făcut de mâna unui copil...




Revenind la prezent, azi, după atâţia ani în care nu am mai depus acel efort să fac ceva pentru cele două mame am decis că ziua de 8 Martie înseamnă altceva acum pentru mine.
În trecut, ziua de 8 Martie însemna că trebuia să mă duc la tata, să îi cer bani fără să ştie mama deoarece la scoală veneau diferiţi fotografi şi ne imprimau o poză pentru ziua mamei.

Azi, având un salar şi permiţându-mi măcar la aceste ocazii speciale să cumpăr ceva, orice, un cadou de 8 Martie pentru mama Adi şi mama Nuta reuşesc să le aduc un zâmbet şi o mare mulţumire sufletească..

Pentru mine, acum, ziua de 8 Martie  înseamnă să petrec timpul cu cele două fiinţe pe care le îndrăgesc cel mai mult: mama şi bunica, să le fac fericite, să fie mulţumite, să fie împlinite... ziua de 8 Martie este o zi a bucuriei, o zi a împlinirii sufleteşti.. este ziua femeii, o zi în care noi vom ieşi la plimbare, vom cumpăra flori şi vom rememora amintiri.

8 Martie  va fi pentru mine o zi diferită pentru o lume diferită, în care trecutul, prezentul şi viitorul se vor îmbina... la fel cum cele 3 generaţii (bunica, mama şi cu mine) vor rămâne veşnic împreună...





4 comentarii:

  1. Cineva ti-a furat ideea..https://dorinadanila.wordpress.com/2015/02/28/povestea-zilei-de-8-martie/ ai aici siteul...eu deja am scris..scrie si tu..e pacat..tu ai fost prima cu ideea asta si nu mi se pare in regula ca altii sa se ia dupa tine..

    RăspundețiȘtergere
  2. Inca o idee furata din articolul tau: http://arome-fel-de-fel-amalia.blogspot.ro/2015/03/scrisoare-pentru-mama.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru sesizare..cum am spus si in comentariul de mai sus, din pacate nu am ce face..

      Ștergere