15 februarie 2016

CLIMATICO = o mica aventura



Climatico este o firma de care m-am tot “lovit” saptamanile acestea. O firma care a avansat rapid pe piata romaneasca si de 10 ani are experienta în domeniu și este pregătita să răspundă nevoilor și cerințelor cele mai exigente.

Spun ca m-am “lovit” de aceasta firma in sensul bun al cuvantului, nu va ganditi altfel. Dar mai intai sa vedem cum a inceput aventura?

Aventura a inceput acum mult timp si anume cu 4 ani in urma cand, ajunsa in Turcia si traind in loja ( asa spun ei), de fapt este un fel de camin studentesc,  mi-am dat seama cat de important este aerul conditionat.
In primul an ( acum 4 ani), ne dadeau aer conditionat cu portia. De la 07 la 10 apoi de la 14 la 16 si cand veneam eu de la munca, dupa 16 nu mai aveam aer conditionat si muream de cald in camera.
In al doilea an ( acum 3 ani), au marit “portia” de aer conditionat si primeam mai mult si mai des.
In al treilea an ( acum 2 ani), s-au “desteptat” si si-au dat seama de necesitatea aerului conditionat si nu au mai pus limite de ore. Aerul conditionat functiona la discretie.

Adevaruri si mituri despre aerul conditionat

Pana sa ajung in Turcia nu avusesem prea mult contact cu aerul conditionat. Bine, il “simteam” vara, cand intram intr-o banca sau intr-un supermarket dar nu l-am “simtit in adevaratul sens al cuvantului, nu am trait cu aerul conditionat in camera pana atunci. Cand l-am “descoperit” ca obiect pe care il pot folosi in camera a fost ca o revolutie pentru mine. Totusi, la inceput, nefiind obisnuita, aveam impresia ca ma “sufoc” atunci cand il deschideam. Credeam ca voi raci imediat daca il tin deschis si uneori ma chinuiam sa stau fara aer conditionat in caldura aia doar pentru a nu raci.
 O teorie falsa, cu totul falsa. Cand mi-am dat seama ca totusi, este mai bine sa deschid aerul decat sa mor de cald si in primele zile l-am lasat deschis pe cat s-a putut, nu am racit.
Este un mit ca aerul conditionat te imbolnaveste. Daca avem grija de filtru si il spalam si il curatam, nu avem de ce ne imbolnavi. De asemenea, trebuie sa avem totusi grija sa nu bata direct pe noi, astfel incat sa il amplasam in asa fel incat sa vina racoare dar nu direct pe noi.

O alta problema pe care am avut-o a fost noaptea, cand uneori lasam aerul conditionat sa mearga. Initial credeam ca ma va deranja si ca nu voi putea dormi. Un alt mit. Aerul conditionat de abia se auzea si in camera era o temperatura extrem de placuta ( nu mai era zapuseala aceea de nu puteam dormi din cauza caldurii).

Cum am ajuns sa ma “lovesc” de Climatico?

Dupa ce m-am intors din Turcia am observat ca am devenit “dependenta” de aerul conditionat. Ceva imi lipsea si nu stiam ce. Cand mi-am dat seama ca aerul conditionat este cel care imi lipseste am inceput sa caut firme care sa livreze si sa instaleze acest tip de aparatura. Si asa am dat peste cei de la Climatico.


Daca nu ar fi fost cei de la Climatico sa ma indrume, as fi putut alege o alta firma si eu, neavand nici o cunostinta legata cum ar trebui sa fie instalat aerul conditionat, as fi putut ajunge in situatia asta:




Cei de la Climatico au avut mare rabdare in a-mi explica ce sa aleg. Nu aveam nici cea mai vaga idee ce inseamna un aer conditionat, ce presupune instalarea lui ,montarea si asa mai departe.
Stiti cu totii prea bine ca urasc matematica, fizica si nu ma bag cand vine vorba de aparaturi si specificatii tehnice.
Echipa a avut mare rabdare cu mine si mi-a explicat pas cu pas cum imi pot alege singura aparatul de aer conditionat care sa fie perfect pentru mine.
Am cazut de comun acord ca un sistem split este cel mai potrivit pentru mine, deoarece aveam de gand sa instalez aparatul de aer conditionat intr-o singura camera.




De asemenea, am ales instalatia de aer conditionat si in functie de capacitatea necesara spatiului pentru o climatizare eficienta.
Astfel, am aflat ca in functie de suprafata pe care doresc sa o climatizez, sistemele de aer conditionat se impart in mai multe categorii in functie de capacitate. Capacitatea unui sistem de aer conditionat este masurata in BTU/ora (British Thermal Units per hour) si cu cat este mai mare numarul, cu atat este mai puternic sistemul. O cameră mica de 15mp ar putea avea nevoie doar de 5000 BTU/ora, in timp ce o sală de 110mp patrati ar putea avea nevoie de un sistem de 18000 BTU/ora.


Cei de la Climatico au fost intelagatori si mi-au explicat si faptul ca pot alege instalatia si in functie de performanta energetica.






Apoi m-au intrebat daca sunt o persoana “exigenta”. Nu stiam la ce se refera cand ma intreaba acest lucru dar le-am spus ca…da, uneori pot fi exigenta,mai ales cand vine vorba de alegerea unui produs pe termen lung. Atunci mi-au recomandat sa ma uit la functiile pe care le indeplineste aparatul de aer conditionat. Cu cat o persoana este mai exigenta, cu atat aparatul de aer contitionat ar trebui sa aiba mai multe functii



Dupa ce le-am povestit “aventura” mea din Turcia, mi-au recomandat un aer contitionat silentios. Cu ocazia aceasta am inteles si eu de ce la inceput ma “deranja” aerul conditionat cand dormeam. Nivelul de zgomot poate varia si in functie de treapta de viteza la care este setat aparatul, asadar, acelasi aparat fiind mai silentios in treapta 1 de viteza fata de atunci cand este folosit la intensitate maxima in ultima treapta de viteza dar si de felul de climatizare, incalzire sau racire.
poza putere decibeli.


Astfe, mi-am ales un aer conditionat Inventor Alfa Inverter 12000 BTU cu 13% reducere ( da, da, gasiti reduceri pe site).


Desigur ca am apelat la cei de la Climatico pentru instalarea si montarea aerului conditionat dupa ce am ales modelul si dupa ce i-am “chinuit” ceva vreme. Normal ca nu mi-am rugat vecinii sa ma ajute, caci astfel ajungeam intr-una din situatiile de mai jos:





Si acum, ca eu sunt fericita in locuinta mea si noua mea “achizitie” sta frumos pe perete, este timpul sa ma ocup si de catelul meu.
Ce spuneti, ar fi fericit sa aiba o asa cusca?






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu