31 ianuarie 2015

Barcelona-vizita fulger

Atatea s-au scris despre Barcelona incat nici nu stiu ce as mai putea adauga pentru a scrie un review mai complex decat cei care au facut-o deja...
Nu stiu de ce, dar nu am fost niciodata atrasa de Spania desi am terminat liceu cu profil bilingv spaniola si limba spaniola am invatat-o cu mare drag si cu o mare pasiune, nu m-a atras niciodata sa merg in Spania... Prima oara am mers anul trecut, in iulie, in Mallorca... Pentru a doua oara am ajuns in Spania si anume in Barcelona. Nu pentru ca as fi optat eu pentru vreo excursie acolo ci pentru ca asa era itinerariul croazierei.
Am avut destul de putin timp la dispozitie. Vasul a ancorat cu o ora intarziere (din cauza furtunii pe mare cu o noapte inainte), trebuia sa ajungem in port la ora 13:00 dar am ajuns la ora 14:00... norocul nostru e ca au prelungit ancorarea cu o ora si am plecat din port la ora 19:00 in loc de ora 18:00... deci, aproximativ 4 ore in Barcelona...
Fiind intr-un oras imens, am optat pentru o excursie optionala cumparata pe vas... Nu as recomanda... a fost prima si ultima oara... pe langa faptul ca a costat enorm de mult, nu am avut priortate asa cum se zice si am iesit printre ultimii, organizarea fiind una care a lasat de dorit... dar sa revin la Barcelona...
Localizarea Barcelonei: pe coasta Marii Mediterane, la 160 km sud de Pirinei
Populatia: 1,6 mil. locuitori (aprox. 3 mil. intreaga zona metropolitana)
Moneda: Euro
Barcelona este capitala Cataloniei, o comunitate autonoma in nord-estul Spaniei. Este de asemenea al doilea oras ca marime al Spaniei, dupa Madrid. Deci, in Barcelona se vorbeste limba catalana, nu spaniola.
Clima: mediteraneana (si era chiar cald si placut in luna decembrie)

Barcelona este unul dintre cele mai vizitate orase ale Europei, iar motivele pentru care oamenii vin aici sunt multe. Operele lui Gaudi sunt cele mai vizitate din Barcelona si astfel se spune ca oraşul l-a crescut pe marele arhitect Antoni Gaudí. Apoi, invers, el a făcut mare Barcelona.
Noi am inceput turul cu vizitarea parcului Montjuic. Parcul Montjuic este in varful unui mic munte de la marginea orasului iar Montjuic este de fapt numele dealului unde se afla acest parc. Pozitionarea unica a parcului Montjuic asigura o panorama incredibil de frumoasa asupra orasului. Pozele vorbesc de la sine.


Dupa aceea am vizitat Poble Espanyol. Este un muzeu un aer liber, situat pe dealul Montjuic. Acest muzeu contine peste 120 de edificii, reproduceri in marime naturala a edificiilor tipic spaniole. Poble Espanyol inseamna de fapt satul spaniol in traducere.
Este conceput ca un sat adevarat: inconjurat de ziduri de protectie, cu o poarta masiva, multe pietre stadute inguste si intortochiate, balcoan (pline cu flori si chiar cu porumbei). Fiecare parte este dedicata unei regiuni a Spaniei, ilustrand trasaturile principale ale arhitecturii locale. Inauntru exista cafenele, ateliere de artizanat si mestesuguri traditionale, magazine de suveniruri, restaurante si chiar mi-as fi dorit sa fi avut destul timp pentru a savura o cafea deoarece vremea era superba iar locul imi inspira un aer deosebit...









Timpul se scurgea din pacate mult prea repede si a trebuit sa il continuam, dupa ce am coborat dealul am trecut pe langa Arenas de Barcelona.
Arenas de Barcelona este o fosta arena unde se organizau coride, este situata la mai puţin de 5 minute de mers pe jos de Plaça Espanya. Aerna este construita in stil maur si initial a fost utilizata pentru coride. Pe langa luptele cu tauri, arena a functionat de asemenea, drept gazda pentru o serie de concerte importante pentru orasul catalan.

Dupa aceea am ajuns la Casa Batlló o alta capodopera a lui Gaudi care face parte din Patrimoniul Mondial UNESCO. Depinde foarte mult de gustuk fiecaruia, dar mie una mi-a placut foarte mult arhitectura si iubesc stilul lui Gaudi. Pentru faţadă, Gaudi a folosit piatră de Montjuïc si a decorat casa cu motive florale si vegetale.



Am ajuns in sfarsit unde imi doream eu foarte mult sa ajungem si anume la Sagrada Familia... a fost ceva oau, de nedescris in cuvinte... desi este neterminata si acele macarale si schele ma „deranjau” vizual, Sagrada Familia este o constructie care nu poate fi echivalata de nici o alta.
Este o catedrala impunatoare, iar Gaudi a lucrat aproximativ 40 de ani la acest edificiu, ultimii sai 15 ani din viata fiindu-i dedicati in exclusivitate. Catedrala are 18 turnuri, fiecare reprezentand ceva: pe cei 12 apostoli, cei 4 evanghelisti, Sfanta Fecioara Maria, iar pe turnul central (cel mai inalt) pe Isus Hristos cu o cruce uriasa.



Dupa ce am admirat Sagrada Familia am vizitat o alta catedrala, in stil gotic si anume La Seu. aceasta catedrala este situata in centrul Barri Gotic din inima orasului. Daca denumirea va suna cunoscuta este pentru ca si catedrala din Palma de Mallorca poarta aceeasi denumire.



Per total a fost o excursie frumoasa, dar mult prea scurta... mi-as dori sa revin in Barcelona si sa am cel putin 3 zile la dispozitie pentru a avea timp destul sa vizitez in „liniste” toate obiectivele turistice, pentru ca acest oras este plin de atractii turistice.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu