24 ianuarie 2015

Genova - frumos, dar nu as mai reveni

Am ales să vizitez oraşul Genova nu pentru că mi-aş fi dorit în mod special, ci pentru că era locul de îmbarcare pentru croazieră. 
Am ajuns la aeroport (unul mic şi urât pot spune), am aşteptat bagajele şi am luat autobuzul VOLABUS care ne-a dus în centrul oraşului. Autobuzul costa 6 euro de persoană, poate fi achiziţionat şi de la automatul din faţa aeroportului, de la ghişeul de informaţii din aeroport sau direct de la şofer.



Autobuzul ne-a lăsat în Piaza Aquaverde, unde se afla şi un monument dedicat lui Cristofor Columb deoarece Genova este locul unde s-a născut acesta-cel puţin după spusele mai multor autorităţi. În acelaşi timp, Calvi (Corsica), Porto-Santo (Galicia), San Antonio (Ibiza), Cuba (Portugalia), Chios (Grecia) etc. Pretind să fie locul de naştere a lui Cristofor Columb.



Cu toate acestea, (aproape) toate autoritățile sunt de acord că Columb si- a petrecut tinerețea în Genova. În 1893, Néstor Ponce de Leon enumerase deja șapte memoriale a lui Columb.
 Am ales să coborâm în Piazza Aquaverde, deoarece hotelul pe care l-am ales este se afla pe via Balbi deci extrem de aproape de această piaţă.
 După ce ne-am cazat, cu harta în mână (pe care am luat-o gratuit din aeroport) ne-am decis să vizităm Boccadasse, apoi Genova.

Autobuzele publice în Genova sunt foarte bine puse la punct şi pe oricine am întrebat au putut să îmi explice în limba engleză ce autobuz trebuie să iau, unde să mă dau jos, etc. Despre preţuri la autobuze nu vă pot da informaţii deoarece noi am avut biletul de la VolaBus, care în afară de transferul de la aeroport până în centru mai avea inclus 60 min pe orice mijloc de transport în Genova.

Sincer, mie una nu mi-a plăcut deloc acest oraş. Arhitectura pot spune că este frumoasă, dar nu deosebită. Oraşul este construit pe deal şi de când l-am văzut nu mi-a inspirat nimic în mod deosebit. În zona portului sunt foarte mulţi negri, care vând tot felul de obiecte (desigur, fake-uri), începând de la genţi până la portmonee, curele, etc.
Tot în zona portului, vis a vis de acvariu sunt numai magazine chinezeşti. Am rămas surprinsă...


În port se afla o corabie, The Neptune. Dacă e să căutaţi pe internet, veţi găsi 10 variante diferite despre această corabie. Se spune că este o replică perfectă a unui galion spaniol din secolul 17 şi a fost folosită în filmul a lui Roman Polanski intitulat Piraţii ca apoi să fie ancorată în Genova unde se află astăzi, ca atracție pentru turişti.


Portul Vechi este împărţit în cinci zone. Cel mai de interes pentru turişti este "Marina Porto Antico". Aici veţi regăsi 280 de dane pentru acostarea navelor, iahturi care fac croaziere în Marea Mediterană, restaurante elegante, cafenele şi magazine.

Intrarea în portul unde ancorează navele de croazieră se afla la o distanţă destul de mare de aşa zisul port vechi.

Genova Piazza Principe railway station sau gara din Genova e foarte frumoasă, o clădire istorică şi impunătoare, cum mi se pare normal să fie orice gară, deşi din păcate puţine sunt aşa.


Spre Via Garibaldi exista o piaţă cu produse tradiţionale iar în apropiere se afla Palatul Ducale. Via Garibladi este o stradă fără magazine, fără restaurante (sau mă rog, foarte puţine, aproape inexistente). E plină cu palate, practic la fiecare număr e un palat (Palazzo Rosso, Palazzo Spinola, Palazzo Tursietc).
Pe via Balbi se afla Universita degli studi di Genova sau mai bine spus Facultatea din Genova. Clădirea este una extrem de frumoasă şi dacă aveţi şansa să mergeţi în cursul săptămânii puteţi vedea cum arată o sală de curs. Universitatea din Genova este una dintre cele mai mari universităţi din Italia, fiind fondată în 1481. Ea are în prezent aproximativ 40.000 de studenți, 1.800 de cadre didactice și de cercetare și aproximativ 1580 de personal administrativ.




Universitatea, situată pe Via Balbi, 5, a fost proiectată de arhitectul Bartolomeo Bianco și construită în 1640.








La acvariul din Genova nu am intrat să îl vizitez pentru că l-am văzut pe cel din Antalya şi nu mai avea rost aşa că nu mă pot pronunţa; l-am văzut doar pe dinafară.

Lângă acvariu se afla o construcţie mai modernă, cu o formă ciudată şi din câte am văzut este patinoar iarna. Suuuper...


Tot în portul vechi se afla Eataly Genova, un fel de market cu produse bio, extrem de scumpe dar au şi un micuţ restaurant cu preţuri decente, unde am băut o cafea extrem de bună. De asemenea, este o panoramă superbă asupra portului din acest loc şi călătoria cu liftul este una deosebită.

Recomand să intraţi în magazinele tradiţionale dacă doriţi să încercaţi mâncare mai deosebită, cumpăraţi câteva felii de prosciutto. Prosciutto crudo feliat este servit în Italia ca antipasto, rulat în jurul câtorva grissini. De asemenea, trebuie să încercaţi Focaccia, care este populară în Italia și, de obicei asezonată cu ulei de măsline, sare, uneori ierburi, și poate uneori fi acoperită cu ceapă, brânză şi carne. Este un fel de pâine italienească...

Despre Genova nu prea aş mai avea ce scrie, dar în viitor nu mi-aş dori să revin decât dacă sunt nevoită să plec într-o croazieră din acest oraş.

4 comentarii:

  1. Din cateva ore petrecute acolo cam greu sa iti dai cu parerea !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu au fost cateva ore, a fost mai mult de o zi..si nu cred ca este greu sa imi dau cu parerea..deobicei prima impresie conteaza.

      Ștergere
  2. Gabi, o singura remarca, pasajul "În zona portului sunt foarte mulţi negri, care vând tot felul de obiecte (...)" ar putea ofensa bastinasii sau oamenii de culoare prin remarca facuta la rasa lor. In rest jurnalul de calatorie poate fi destul de informativ pentru calatorul dezorientat. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc "anonim" pentru sesizare..totusi, suntem o tara libera si probabil nu o sa ma "salte" nimeni pentru faptul ca sunt sincera si vorbesc liber..
      Nu am nimic cu rasa lor, nu sunt rasista..am prieteni de toate nationalitatile..

      Ștergere