24 octombrie 2015

Un hotel intr-o oaza de liniste- Ariston & Palazzo Santa Caterina Hotel, Taormina, Sicilia, Italia







Introducere:

Începutul a fost teribil... iniţial vacanţa o rezervasem pentru data de 28 Februarie. Am plătit tot la agenţia de turism şi ni s-a spus că excursia se va face. La nici două ore distanţă după ce plătisem am fost sunată şi informată că nu se va ţine excursia din cauză că nu s-a întrunit numărul suficient de persoane. Ok... am zis că dacă tot ne-am hotărât să mergem în Sicilia nu se întâmplă nimic dacă amânăm şi mergem cu o săptămână după... asta însemna să plecăm în loc de 28 Februarie pe 7 Martie... era super pentru că prindeam şi ziua de 8 Martie acolo. Am fost de acord, am informat agenţia de turism că vrem să mergem din 7 Martie dar mă sună să mă informeze că nu mai sunt locuri... nu mi-au spus exact dacă nu mai sunt locuri la avion sau la hotel... mama mia... ce facem? Eu deja eram informată şi pusă la punct cu toate informaţiile legate de Sicilia şi acum mă trezeam că trebuie să aleg altă destinaţie... pfff... la câteva ore după această discuţie şi după un „chin” mare de tot şi stres m-au sunat şi mi-au spus că au făcut cumva şi au găsit 2 locuri... suuuper...
După aceea am fost informate că există o reducere de 50 de euro de mărţişor... doar că noi nu ne încadrăm în această categorie deoarece facem parte din persoanele mutate din februarie în martie. Normal că nu mi s-a părut corect să existe această discriminare dar cei de la agenţia de turism au fost extrem de amabili şi ne-au ajutat şi în această privinţă şi am obţinut acel bonus/reducere.
Noi ştiam că în proporţie de 90% vom sta la hotelul Antares din Letojanni. Mă informasem despre hotel, cum ajung în Letojanni în Taormina şi în alte localităţi, etc. Dar... surpriza a venit cu câteva zile înainte de plecare: aflu că hotelul ne-a fost schimbat.
Mama mia... alt stres alt chin...
Stau şi caut hotelul Ariston... pe acest site nu am găsit foarte multe informaţii şi review-urile erau destul de vechi...
Oricum nu aveam ce face şi ne-am conformat.



Am avut un zbor plăcut şi pe la ora 19:00 am ajuns în aeroportul din Catania. În maxim 1 oră am fost la hotel.
Autocarul ne-a lăsat într-o parcare şi ni s-a spus să nu luăm bagajele din autocar pentru că va veni o maşinuţă care le va lua şi le va aduce la recepţie. M-am bucurat pentru că aveam probleme cu o roată de la o valiză şi mă gândeam cu jale cum voi căra valiza în mână.
Din acea parcare am avut de urcat un mic deal, apoi am trecut printr-un... hol dacă îl pot numi hol şi am ajuns în dreptul unui lift. Noi eram la 0 şi recepţia de află la 2. Am apăsat să mergem spre recepţie şi când am coborât din lift am mai avut de mers şi de urcat câteva scări până să ajungem propriu zis în clădire.



Am avut noroc şi am fost printre primii la recepţie, imediat ne-au luat paşapoartele şi ne-au dat cheile. Am decis mai întâi să luăm cina pentru că restaurantul era deschis între 19:00 şi 21:00 şi deja era trecut de 20:15 şi bagajele încă nu sosiseră.
Restaurantul la prima vedere părea foarte aglomerat, dar fiind cu grupul am avut mese rezervate.
Hotelul era plin de nordici şi germani dar am întâlnit şi un grup de chinezi.

Restaurantul:

Masa era tip bufet suedez, atât dimineaţa la micul dejun cât şi seara, pentru cina iar mâncarea a fost excelentă. Deşi pe întreg sejurul nu s-au axat foarte mult pe carne, mâncarea era excepţională. Multe legume de tot felul, prăjite, gătite, proaspete, cu sosuri, etc. Ciuperci... şi eu nu am mâncat în viaţa mea ciuperci mai bune că acolo... erau mai multe tipuri/specii de ciuperci, în fiecare seară gătite altfel, în unele seri erau chiar murate. Mi-au plăcut la nebunie.
Tot referitor la cină, în fiecare seară, pe dreapta cum intrăm în restaurant aveau specialitatea zilei. Ori pireu/cartofi natur, lângă un sos că mai apoi să urmeze cu adevărat specialitatea: fie somon, fie vită, fie porc în bucăţi mai mari, unde era un bucătar care tăia în porţii şi punea la fiecare în farfurii.
Într-o singură seară au avut calamar şi caracatiţa prăjită.
Paştele nu lipseau din meniul de seară... la fiecare cină tot felul de paşte, gătite în diferite moduri... excelente... sau rissoto, la fel, gătit în fiecare seară altfel...
Aveau şi parmezan tăiat mărunt, urda şi diferite feluri de brânză... plus salate...
La capitolul fructe, seara nu stăteau chiar excelent... numai nişte mere şi portocale... în schimb, la dulciuri... mama mia... chiar nu te puteai abţine... tot felul de torturi, tiramisu, profiterol, casata plus... în fiecare seară îngheţată... puteam să le luăm cât doream... aveau îngheţată de ciocolată, banane, vanilie, aroma de alune cu migdale...
Tot la cină, aveam inclus un pahar cu apă şi unul cu vin... ce mi-a plăcut mie a fost faptul că au pus 3 sticle cu apă (2 de apă plată şi una minerală) pe fiecare masă şi 2 sticle cu vin (unul roşu celălalt alb) că fiecare să se servească cât doreşte. Bravo lor...
Dacă tot sunt la capitolul mâncare, o să menţionez şi de micul dejun care din păcate a fost cam repetitiv... în fiecare dimineaţă dădeau cam acelaşi lucru. Un singur tip de brânză, nişte prosciuto, măsline, omletă şi ouă fierte, crenvurști, gemuri, marmeladă, finetti, cornuri şi cornuleţe, biscuiţi.
Există un loc special de unde puteam servi şampanie (inclusă)... dar la ora aceea dimineaţa sincer nu prea îmi trebuia...
Erau 2 automate de cafea de la Nescafe... mama mia... aşa cafea bună că acolo nu am băut de mult timp... începând de la espresso, până la cappucino... automatul ăla dădea o cafea mai bună ca în baruri/cafenele.
Există şi un automat care storcea pe loc portocale cu miez roşu dar mi s-a părut extrem de acru acel suc.
Micul dejun era între ora 07:00 şi 11:00.
Acesta este dezavantajul de a fi cu grupul şi anume: ghida ne-a informat că trebuie sau mă rog, că ne roagă să mergem la micul dejun de la 07:00 la 08:00... sincer acum... eu fiind în concediu, mergând să mă relaxez şi să mă odihnesc nici nu mi-a trecut prin minte să merg la ora 7 dimineaţa la masă ca apoi să merg în camera să mai dorm o oră două. Oamenii mai în vârstă din grup aşa făceau...
Un lucru neetic şi lipsit de orice profesionalism din partea ghidei a fost faptul că ea mergea la micul dejun după ora 09:00-09:30... adică tu rogi turiştii şi le spui să fie la ora 7 la masă şi tu, ca ghid mergi când ai chef? Nu... aşa ceva e de neacceptat... şi nu că aş fi eu cârcotaşa, dar şi eu lucrez în domeniul turismului şi turistul este pus pe primul plan la noi...
Am rămas totuşi cu un gust amar că de 8 Martie nu au organizat nimic... dar absolut nimic... nici măcar o floare pe masă... nimic nimic...

Camera:


Ok, am scris chiar prea mult la capitolul mâncare... acum e cazul să vă povestesc şi despre camere...
Unele au vedere la mare, altele cu vedere la stâncă... noi am avut norocul şi am primit o cameră cu vedere la mare, la etajul 2. Balconul era mai mic decât la majoritatea camerelor, dar nu ne-a deranjat. Pe balcon aveam o masă şi 2 scaune.
Camera era renovată, spaţioasă, cu pături duble, cu tv cu plasmă şi chiar un mic dvd care avea şi port USB. Eu aveam oricum laptopul cu mine pentru că seara nu prea aveam ce face şi ne-am uitat la câteva filme.

Aveam şi un fierbător în cameră şi într-un coşuleţ micuţ aveam incluse pliculeţe de ceai, cafea, zahăr, etc.
Baia era ok, destul de curată.



Curăţenia s-a făcut zilnic.
Ce m-a deranjat pe mine în mod deosebit era gălăgia care se auzea. Camera nu cred că era antifonata şi pe hol şi în baie erau nişe placi din pvc sau ce ştiu eu ce erau alea şi se auzea de fiecare dată când cineva trăgea apa la WC, de fiecare dată când cineva făcea dus sau dădea drumul la apă.
În cameră exista şi seif gratuit şi un şifonier extrem de încăpător,
Trecând peste acest aspect mai puţin plăcut, camera a fost ok., poate nu chiar de 4* dar dacă aş putea aş zice că de 3 stele şi jumătate...
La plecare a trebuit să plătim taxa de staţiune, care este de 2 euro/noapte de persoană.
Stând 7 nopţi trebuia pentru 2 persoane să plătim 28 euro... dar ne-am trezit cu o factură de 41 de euro. Am studiat atent factura şi am văzut că există o consumaţie în contul camerei noastre de 2 cocktailuri. Noi nu am băut absolut nimic în barul hotelului sau în restaurant... ceea ce ne-a intrigat.
Oricum, recepţionistul a fost extrem de amabil, ne-a cerut specimen de semnătura şi a văzut că nu semăna cu semnătură pe care o avea pe bonul de plată astfel încât, imediat, a refăcut factura numai cu cei 28 de euro.

Prin împrejurimi:

Un alt plus al hotelului este staţia de autobuze, care se afla extrem de aproape de hotel. Este de fapt în fata hotelului (desigur, după ce coborî treptele, ajungi la lift, coborî dealul apoi ajungi la staţie). Pe Via Pirandello se află staţia şi este una dintre principalele staţi de autobuze. De aici am plecat în Messina, în Catania, în Acireale sau alte oraşe pe care le-am vizitat. Este un fel de autogara cu program stabilit pe care îl respectă.
De asemenea, hotelul este practic amplasat în spatele Teatrului Antic Grec dar nu se poate ajunge direct de la hotel la teatru... trebuie ocolit.
Oricum, nu este 1.5 km până în centrul Taorminei cum afirma ghida... de la hotel până în centru am făcut maxim 10-15 minute... Deci hotelul este bine poziţionat, aproape de teleferic (care face legătura între Taormina, Isola Bella şi Mazzaro).
Hotelul are şi piscină, destul de mare... şi acum înţeleg de ce... ptr ca marea este extrem de departe faţă de hotel. Din câte am înţeles, vara există un autobuz, care contra cost duce şi aduce turiştii la plajă... dar mie una nu mi-ar plăcea să depind de acel autobuz.
Mi-a plăcut că am fost în extra sezon dar vara... pentru mine ar fi tragic să văd marea şi să ştiu că am de coborât o grămadă pentru a ajunge la plajă.


Mi-a plăcut ca hotelul are grădini luxuriante iar peisajul este unul deosebit.
Am avut o şedere plăcută în acest hotel, în recomand cu căldură în extrasezon şi pentru persoanele care se pot deplasa cu uşurinţă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu